Ashlee Simpson - Shadow
(中英歌詞)

I was six years old
當時我才六歲
When my parents went away
當父母離去後
I was stuck inside a broken life
我被困在一個破碎的人生
I couldn't wish away
無法逃離
She was beautiful
她是這麼美麗
She had everything and more
擁有一切 甚至更多
And my escape was hiding out and running for the door
而我隱藏了 想要逃離的念頭 想要逃離這道門
Somebody listen please
有沒有人願意聆聽
It used to be so hard being me
曾經做我自己是這麼困難 

◎Living in the shadow
活在陰影下
Of someone else's dream
在別人的夢想下
Trying to find a hand to hold but every touch felt cold to me
試著找一雙能緊握的雙手 但每一個觸碰都是這麼冰冷
Living in a nightmare
活下夢靨下
A never-ending sleep
一個永不甦醒的睡眠
But now that I am wide awake
但現在我已清醒
My chains are finally free
終於鬆了一口氣
Don't feel sorry for me
所以別再為我感到抱歉

All the days collided
所有的日子互相衝擊
One less perfect than the next
一個比一個更糟
I was stuck inside someone else's life and always second best
我被困在別人的人生中 永遠都是第二名
Oh, I love you now 'cause now I realize
現在 我是愛妳的 因為我終於明白
That it's safe outside to come alive in my identity
讓你們看見真正的我 是安全的事
So if you're listening
所以如果妳聽見
There's so much more to me you haven't seen
有好多事 妳從未對我說



Mother, sister, father, sister, mother
母親 姐姐 父親 姐姐 母親
Everything's cool now
現在一切都過去了
Mother, sister, father, sister, mother
母親 姐姐 父親 姐姐 母親
Everything's cool now
現在一切都過去了
Oh, my life is good
我過的很好
I've got more than anyone should
我得到的比別人更多
Oh, my life is good
我過的很好
And the past is in the past
過去的事就留在過去


Don't feel sorry, don't feel sorry for me(x2)
別再說抱歉 別再為我感到抱歉

Living in, living in, living in the shadow
活在 活在 活在陰影下
Living in, living in, living in a new day
活再 活在 活在一個新的開始



參考引用 http://tw.knowledge.yahoo.com/question/question?qid=1007050207254


o.s 這首歌應該是
再講她和姊姊(jessica simpson)之間的關係

我週遭的很多朋友也是阿...
有一個很厲害的哥哥姊姊
就彷彿一直活在他們的陰影下
爸媽總是忍不住就拿他們互相做比較(嘆)

所以我也很討厭別人跟我做比較 =..=
俗話說...人比人氣死人阿~~!!



arrow
arrow
    全站熱搜

    ♥ 咪唷 -- Miu♥ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()