close

Emma Bunton - Maybe
(中英歌詞)

※Ba-da-da-da-da, ba-da-da-da-da-da
芭樂芭芭
芭樂樂芭芭
Ba-da-da-da-da, ba-da-da-da-da-da
芭樂芭芭
芭樂樂芭芭
Ba-da-da-da-da, ba-da-da-da-da-da
芭樂芭芭
芭樂樂芭芭
Ba-da-da-da-da, ba-da-da-da-da-da
芭樂芭芭
芭樂樂芭芭

 ● Love isn't funny
戀愛的趣味
When it is burning inside
當喜歡的感覺 在心裡頭蔓延
When all you think of
你會超級想念
Is how to get through the night
晚上怎麼睡得著?
And when you want it
你越想擁有愛情
It's just a game that you play
這遊戲 就要參一咖
And when you get it
就算得到了
They're gonna take it away
也有可能再次失去

 Maybe it's nothing
也許 這根本沒什麼
Maybe it's all just in my mind
也許 都是我在幻想
Maybe I'm foolish
也許 我是一個傻瓜
Maybe it's just a waste of time
也許 一切都是浪費時間

 But I don't think so
但 我才不要這樣想
Maybe I definately know
我大概全瞭解了呀
That maybe (oh-oh-oh-oh maybe)
那些太多的也許 (喔喔喔喔 也許呀)
Maybe I'm in love
也許是 我戀愛了

So if you want it
你想贏這場愛情遊戲
You wanna come out to play
你就要參一咖
Then you can have it
你可以墜入愛情
Cos he's got plans for the day
他會什麼都幫你準備好好的
And if I want it
有時我尋尋覓覓
There's no one out there for me
卻沒人在那頭等待
When you don't need it
當你不需要愛情時
There's plenty fish in the sea
卻有數不盡的魚兒任你挑

Maybe it's nothing
也許 這根本沒什麼
Maybe it's all just in my mind
也許 都是我在幻想
Maybe I'm foolish
也許 我是一個傻瓜
Maybe it's just a waste of time
也許 一切都是浪費時間

 ◎But I don't think so (but I don't think so)
但我才不這樣想 (我才不這樣想)
Maybe I definately know (oh-oh-oh)
我大概全瞭解了 (歐歐歐)
Why do I keep fooling myself (why)
為什麼我一直蒙蔽自己 (為什麼)
Why can't I let go (why can't I let go)
為什麼我放不下 (為什麼放不下)
This is not like me (this is not like me)
這根本不像我 (不像我的作風)
But now I definately see (definately)
現在我全瞭解了 (徹底的)
That maybe (oh-oh-oh-oh maybe)
那些也許 (歐歐歐 也許)
Maybe I'm in love
也許是 我戀愛了

 ※x2

 ◎

 ※

 ●

Maybe it's nothing
也許這根本沒什麼
Maybe it's all just in my mind
也許是我在幻想
Maybe I'm foolish
也許我真的愛傻了
Maybe it's just a waste of time
也許一切都是浪費時間


參考引用  我自己 XD

o.s  “愛”這個字是千古不變的難題呀!
這首歌用俏皮的曲風詮釋 What is love
很貼切耶~~~

戀愛中的人真的都會傻呼呼嗚的 XD
一直自言自語這樣子 .0_0.

雖然愛情不只是 是非題和選擇題
也比所有的考試都還難 ˊˋ
但就是會讓人深深著迷於如何“破解”愛的奇妙:P

其實越想弄清楚就代表
you're fall 
in love >////<
哈哈哈

嗯嗯嗯 我就是這樣的縮..... XDD


p.s 歌手介紹底加拉
http://blog.helloproject.tw/ivyfisher/46298


arrow
arrow
    全站熱搜

    ♥ 咪唷 -- Miu♥ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()