Paramore - The Only Exception
(中英歌詞)
 
when i was younger
我還小的時候
i saw my daddy cry
看見爸爸哭泣
and cursed at the wind
他對著風兒訴說
he broke his own heart
他的傷心欲絕
and i watched
我知道
as he tried to reassemble it
他想給我一個完整的家

and my momma swore that
我的母親也發誓
she would never let herself forget
她絕不會忘記這傷害
and that was the day i promised
那天開始我决定
id never sing of love
不再為愛歌唱
if it does not exist
如果那愛並不存在

but darlin,
但親愛的
(x4) you, are, the only exception
你呀 是唯一的例外

maybe i know, somewhere
我也知道 在我心中某個角落
deep in my soul  
我的靈魂深處
that love never lasts
這份愛很難維持
and we've got to find other ways
我們都曾試圖
to make it alone or keep a straight face
粉飾愛的存在

and i've always lived like this
我就是這樣度過的
keeping a comfortable, distance
與他人保持距離
and up until now
一直到現在
i had sworn to myself that i'm content
我以為我可以忍受孤獨
with loneliness
和寂寞

because none of it was ever worth the risk,
我認為没有一份愛值得我去冒險
but  
但是
(x4) you, are, the only exception   
你呀 就是唯一的例外

i've got a tight grip on reality
我本來已緊緊的抓住了現實
but i can't
但我不想
let go of what's in front of me here
就讓眼前的愛離我遠去
i know your leaving
就算你
in the morning, when you wake up   
在清晨時起床離開
leave me with some kind of proof it's not a dream
卻還是有一些痕跡證明 這是真實的

oh---

(x8) you, are, the only exception
你呀 是唯一的例外
and i'm on my way to believing.
使我相信這份愛
oh, and im on my way to believing.
我相信這份愛


參考引用 http://tw.knowledge.yahoo.com/question/question?qid=1610060507745


o.s 我只能說...
愛的力量是很強大的唷!!!
因為有愛的存在~~
才能感受得到那些真正的幸福與快樂

但在愛他人之前
要先懂得愛自己唷 ^^

arrow
arrow
    全站熱搜

    ♥ 咪唷 -- Miu♥ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()