Lily Allen - Littlest Things
(中英歌詞)

Sometimes I find myself sittin' back and reminiscing
有時候我會自己回憶
Especially when I have to watch other people kissin'
特別是我看別人在親吻的時候
And I remember when you started callin' me your miss's
我記得當你告訴我你錯過了
All the play fightin', all the flirtatious disses
所有的劇情開始 所有的調情戲碼
I'd tell you sad stories about my childhood
我會告訴你有關我童年的悲慘故事
I dont why I trusted you but I knew that I could
我不懂我怎麼會相信你 但我知道我會
We'd spend the whole weekend lying in our own dirt
我們整個周末都賴在屬於我們的地方
I was just so happy in your boxers and your t-shirt
我沉浸在你的拳擊手和T恤裡

◎Dreams, Dreams
夢想夢想
Of when we had just started things
當我們開始
Dreams of you and me
幻想著你和我
It seems, It seems
看起來好像
That I can't shake those memories
我不能擺脫這些回憶
I wonder if you have the same dreams too
我想知道你是否也有同樣的夢想

●The littlest things that take me there
那瑣碎的事
I know it sounds lame but its so true
我知道聽起來很瞎 但它很真實
I know its not right, but it seems unfair
我知道那不對 而且不合理
That the things are reminding me of you
那些事提醒著我和你
Sometimes I wish we could just pretend
有時候我希望我們能視而不見
Even if for only one weekend
即使只有一個禮拜
So come on, Tell me
所以告訴我
Is this the end?
那是結果了嗎?

Drinkin' tea in bed
躺在床上喝茶
Watching DVD's
看電影
When I discovered all your dirty grotty magazines
我發現好多你骯髒難看的雜誌
You take me out shopping and all we'd buy is trainers
你帶我去逛街 我們能買的全是特價品
As if we ever needed anything to entertain us
好像我們需要任何東西都招待我們
the first time that you introduced me to your friends
第一次你把我介紹給你的朋友
and you could tell I was nervous, so you held my hand
你知道我很緊張 因此你握住我的手
when I was feeling down, you made that face you do
當我感覺低潮 你會扮鬼臉
no one in the world that could replace you
沒有任何人能夠取代你

◎●

 

參考引用 http://tw.knowledge.yahoo.com/question/question?qid=1106101501292

 

o.s Lily Allen有很慵懶的聲音
聽她的音樂也很舒服說

可是偏偏她唱的歌
歌詞裡常常會偷偷罵人 ;P
超調皮的阿!
不過這也算是她的特色啦~~

我覺得她瘦下來 真的也是很正說 0w0

arrow
arrow
    全站熱搜

    ♥ 咪唷 -- Miu♥ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()