Ashlee Simpson - Catch Me When I Fall
(中英歌詞)

Is anybody out there
有人在嗎
Does anybody see
有人看到嗎
That when the lights are off something's killing me
當燈光熄滅時 有個東西快把我淹沒了
I know it seems like people care 
我知道大家好像都很關心我
Cause they're always around me
因為他們總是在我週圍
But when the day is done and everybody runs
但時間一到 他們就急著離開

◎Who will be the one to save me from myself
誰要把我從我自己這個夢魘中拯救出來呢
Who will be the one who's there
誰會在我身旁不離不棄呢
And not ashamed to see me crawl
誰又會不害怕看見我最醜陋的一面呢
Who's gonna catch me when I fall
當我跌倒  誰會拉我一把呢

When the show is over
當戲散場
And it's empty everywhere
到處都空蕩蕩的
It's hard to face going back alone
我不想獨自回家
So I walk around the city
所以我在城裡遊盪
Anything, anything to clear my head
尋求任何可以讓我思緒清楚的東西
I've got nowhere to go nowhere but home
除了家 我無處可去

It may seem I have everything
看起來我似乎擁有了全世界
But everything means nothing
但那些都不具意義
When the ride that you've been on
當這趟旅程
That you're coming off
你就要下車了
Leaves you feeling lost
讓你覺得空虛

Is anybody out there
有人在嗎
Does anyobdy see
有人看到嗎
That sometimes loneliness is just a part of me
有時候寂寞跟我如影隨形


Who's gonna catch me when I fall?(x3)
當我跌倒  誰會拉我一把呢

And not ashamed to see me crawl?
誰又會不害怕看見我最醜陋的一面呢
Who's gonna catch me when I fall?
當我跌倒  誰會拉我一把呢

 

參考引用http://tw.knowledge.yahoo.com/question/question?qid=1509061008551

 

o.s 我是被這段鋼琴前奏給吸引
繼續聽下去的 >w<

我想這歌詞也是很多
心情正脆弱的人的心聲

如果沒有人可以分享悲傷
那就多做一些休閒活動
讓自己的壓力試著紓解喲~

哭一哭就會沒事了@@ 乖吼!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    ♥ 咪唷 -- Miu♥ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()