close

Rihanna - Unfaithful
(中英歌詞)

Story of my life
我一生的故事
Searching for the right
就是在尋找對的伴侶
But it keeps avoiding me
但始終事與願違
Sorrow in my soul
我靈魂裡的憂傷
cause it seems that wrong
因為它似乎是個錯誤
really loves my company
真的喜歡上我的陪伴

He's more than a man
他不只是個男人
and this is more than love
這也遠勝過愛情
the reason that this guy is blue
因為他就像晴空
the clouds are rolling in
但雲層卻不斷的湧入
because I'm gone again
因為我將再次離他而去
and to him I just can't be true
因為在他面前找不到真實的自我

◎and I know that he knows I'm unfaithful
因為我知道他明白我是不忠實的
and it kills him inside
扼殺了他的內心深處
to know that I am happy with some other guy
去知道我跟其他男人快樂的鬼混
I can see him dying
我看見他漸漸默然

●I don't wanna do this anymore
我再也不想這麼做
I don't wanna be the reason why
我不想變成為什麼的理由
Everytime I walk out the door
每一次當我踏出門外
I see him die a little more inside
我便看見他的心又死去了一點
I don't wanna hurt him anymore
我不想再傷害他
I don't wanna take away his life
我不想要奪走屬於他的人生
I don't wanna be...
我不想要變成
a murderer
一個愛情的兇手

I feel it in the air
在空氣中我感覺到它
as I'm doing my hair
當我整理我頭髮時
preparing for another day
為了他日做準備
A kiss up on my cheek
一個吻親上了我臉頰
He's here reluctantly
他勉強的出現在這裡
as if I'm gonna be out late
怕我晚歸
I say I won't be long
我說了不會擔擱太久的
Just hanging with the girls
只是和一些女孩晃晃罷了
A liar didn't have to tell
不用說出口的謊
Because we both know
因為我們彼此內心都明白
where I'm about to go
我將要去哪
and we know it very well
而且我們都清楚的明白

His trust
他的信任
I might as well take a gun and put it to his head
或許我應該拿一把槍指著他的頭
Get it over with
把他忘懷
I don't wanna do this
但我不想這麼做
Anymore (anymore)
再也不想

No no no no 
Yeah yeah yeah

 


o.s 真要說 這首歌才是讓我
真的喜歡Rihanna歌曲
我心目中的主打歌

而且也因為這樣
我比較偏好聽她的抒情曲說~XD

arrow
arrow
    全站熱搜

    ♥ 咪唷 -- Miu♥ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()