1.bmp

你覺得愛是要說出口or要用唱的比較好呢?

11015522.jpg

我要介紹的這位...沙拉芭樂絲!!
(聽起來真可口...:p)

我覺得她是把愛唱的最好聽的歌手
怎麼說呢?

我發現只要她歌詞裡有love
這首歌就特別好聽~
是不是很神奇!

她的成名曲(?)就是love song (←●)
One Sweet Love (←●)
從歌名就開始有love了吧!

08-10-15-SaraBareilles.jpg 

這首Bottle it Up (←●)
歌詞裡也有love
而且是超多哦!哈哈~
也是一首很俏皮的曲風

我覺得愛就是要勇敢說出來
so..愛她就要大聲唱出來!
(↑超像廣告台詞的XD)



延伸:Sara Bareilles- Love Song 中文MV (←●)


233cd70a.gif Love song

Head underwater 我潛入水中
And they tell me 他們告訴我
To breathe easy for a while 我可以自在呼吸幾分鐘
Breathing gets harder, even I know that 即使如此 我還是越來越窘迫
Made room for me; but it's too soon to see 留點空間給我 我還無法看清
If I'm happy in your hands 在你懷裡我是否快樂
I'm unusually hard to hold on to 我不是那麼容易讓人掌握

Blank stares at blank pages 茫然盯著一頁頁白紙
No easy way to say this 說出這些並不容易
You mean well, but you make this hard on me 你出於好意 但讓我不知如何回應

◎I'm not gonna write you a love song 我是不會為你寫情歌的
cause you asked for it 只因為是你要我寫的
cause you need one, you see 只因為你需要情歌
I'm not gonna write you a love song 我是不會為你寫情歌的
cause you tell me it's Make or break in this 只因為你說沒結果就掰掰
If you're on your way 如果你要遠走高飛
I'm not gonna write you to stay 我也不會寫歌來挽回你
If all you have is leavin'  如果只因為你要離開
Imma need a better reason  那我需要更好的理由下筆
To write you a love song today (today) 來為你寫首情歌

I learned the hard way 我已學到教訓
That they all say 他們只會說
Things you want to hear 你想聽的話
And my heavy heart sinks deep down under you and 說我沉重的心被你淹沒
Your twisted words, 被你扭曲的話淹沒
Your help just hurts 你伸出的援手只會傷害我
You are not what I thought you were 你跟我以為的你不同
Hello to high and dry 你準備好迎接孤獨吧

Convinced me to please you 你說服我讓我取悅你
Made me think that I need this too 讓我以為我也需要你
I'm trying to let you hear me as I am 我要讓你聽到真正的我

Promise me that you'll leave the light on 答應我 離開的時候留一盞燈
To help me see with daylight, my guide, gone 指引我的日光消逝時還有光亮
cause I believe there's a way you can love me 我相信你會找到愛我的方法
Because I say 因為我說
I'm not gonna write you a love song 我是不會為你寫情歌的
cause you asked for it 只因為是你要我寫的cause you need one, you see只因為你需要情歌

arrow
arrow
    全站熱搜

    ♥ 咪唷 -- Miu♥ 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()